8 september 2009

2 x nét niet en 1 x wel!


Gisteren kreeg ik een mailtje van de organisatie van de GDT met de definitieve uitslag van de European Wildlife Photographer of the Year 2009 competitie. Ik wist wel dat ik met enkele beelden was doorgedrongen tot de halve finale, maar nu zag ik dat bovenstaande sneeuwfoto (die al eens vaker op dit weblog heeft gestaan) bij de laatste 15 foto's zat in de categorie 'Plants + Fungi'. Erg jammer maar nét niet dus!

Datzelfde had ik vlak vóór de zomervakantie met de BBC Wildlife Photographer of the Year wedstrijd. Met één beeld zat ik in de finale (van de 43.000 inzendingen!), maar daar ook nét niet!

Vorige week echter ook één keer wél bij de prijswinnaars. Voor het vijfde achtereenvolgende jaar staat er een foto (klaprozen) van mij in de Grasduinen natuuragenda. Best wel iets om trots op te zijn, want het gaat hier om een selectie van de beste 60 foto's uit ruim 2200 inzendingen! De agenda is zeker de moeite waard en voor slechts € 11,- in de winkel te koop (ik krijg géén provisie hoor!)