23 januari 2010

Festival de l'Oiseau et de la Nature



Gisteren een klein succesje binnengekregen van een natuurfotofestival in Frankrijk; festival de l'Oiseau et de la Nature (je zou alleen al meedoen voor de naam!). Ik had met de bovenste foto een 9e plaats behaald in één van de 5 categorieën (categorie 'Artistique'). Op 1400 inzendingen toch niet slecht, zeker omdat ik geen specifieke vogelfotograaf ben! Daarnaast zullen er 3 van mijn 5 ingezonden foto's (waaronder de foto van de synchroon duikende eenden!) worden tentoongesteld in april tijdens het festival. Dit zal plaatsvinden in Noord Frankrijk bij de baai van de Somme. Dus mocht iemand nog een leuke bestemming zoeken voor een weekendje in april....

Volgend weekend staat weer de eerste workshop voor dit jaar op het programma. We gaan dan naar de Drunense Duinen. Hopelijk met beter weer dan vandaag, want vanmiddag was het niet echt prettig om buiten te fotograferen. Alhoewel dat druilerige weer van vandaag zeker ook dramatische foto's op kan leveren als het onderwerp een beetje mee wilt werken! Vanmiddag moest ik in Huijbergen / Ossendrecht zijn en op de terugweg ben ik even door de polder terug gereden; eigenlijk op zoek naar groepen vogels. Die ben ik (nog) niet tegengekomen, maar m'n oog viel wel op een stukje dijk waarop de resten stonden van wat eerst populieren waren geweest. Kennelijk door een iemand gesnoeid die gedacht zal hebben 'lekker kort, dan hoef ik hier voorlopig niet meer terug naartoe'! Het zag er nogal bizar uit, maar wel een mooi foto-onderwerp met dit weer! Gemaakt vanuit een laag standpunt met een groothoek (10-22 mm) waardoor er een mooi ruimtelijk effect ontstaat.