13 april 2010

Opvallende vormen!



Afgelopen zaterdag had ik een workshop op het programma staan. De Oude Buisse Heide was ons werkdomein voor die dag en aan het eind van de dag hebben we van iedere deelnemer 3 foto's besproken. Ik was onder de indruk van de resultaten en vooral ook omdat het bos op dit moment nog niet echt super sprankelend is (weinig groen en vrij grauw). Het gaat overigens wel snel denk ik, want ik zag vandaag al een aantal berken een mooie groene waas krijgen. Een favoriet onderwerp afgelopen zaterdag was een beukenblad wat net uit z'n beschermende 'nootje' omhoog is gekomen en zich ontvouwt. Wat een prachtige vorm is er dan te zien; heel bijzonder eigenlijk en nauwelijks opvallend als je gewoon door het bos loopt!

De 2e foto is wat minder 'natuur'! De paars-blauwe vlek is gevormd door de olie die een tractor heeft verloren nadat hij door een flinke modderplas is gereden. Het leuke met dit soort foto's is dat je hier zelf iets mee kunt. Voor mij is het een mannetje wat gehaast naar links loopt!

De 3e foto is zondagochtend gemaakt op de Drunense Duinen. Samen met 15 gedreven leden van 2 fotoclubs (uit Chaam en Gilze) hebben we een aantal uur rondgezworven op het zand van de Drunense Duinen. We begonnen met een strakblauwe lucht, maar al snel kwamen wolken vanuit het (koude) oosten binnendrijven en daardoor kreeg het geheel een veel dynamischer karakter. De vorm van de wolken veranderde steeds en ook het licht scheen als een spot die steeds aan en uit ging op het gele zand; prachtig fotolicht!

Bovenste 2 foto's: Canon Eos 40D met Sigma 70mm macro
Onderste foto: Canon 5D markII met Canon 70-200mm