7 april 2011

Drie op een rij

De vorige blog ging ook al over bosanemonen, maar ik kan het niet laten om toch nog wat nieuwe foto's van dit bijzondere plantje te laten zien. Mijn thuis-omgeving verklaart me ondertussen zowat voor gek om iedere keer maar weer naar diezelfde bosanemonen terug te gaan! Ik ben overigens niet op zoek naar 'de ultieme foto', maar vind het een uitdaging om steeds een ander beeld te maken en zie iedere keer weer andere mogelijkheden.
Vooral het steeds veranderende licht maakt het toch weer dat ieder fotomoment uniek is! Vergelijk bovenstaande 'drie-op-een-rij' maar eens met de foto hieronder! Daarom is fotograferen zo leuk en loont het de moeite om toch maar weer voor de zoveelste keer met je knieĆ«n op de grond achter die camera te zitten!
Eigenlijk was ik gisteren op zoek naar een heel ander beeld, maar dat is me nog niet gelukt. Ik wil het beeldverhaal vertellen over de bosanemonen in hun omgeving (het bos), maar dat is erg lastig. Het eerste resultaat staat hieronder, maar is zeker nog niet optimaal. Het wordt dus nog even volhouden om te kijken of dat dit jaar lukt! (en anders volgend jaar weer...).
Eerst echter zaterdag weer een workshop op de Oude Buisse Heide. Het belooft een mooie dag te worden, dus ik heb er al veel zin in!
Alle foto's gemaakt met een geleende Canon 60D (heerlijke camera en het uitklapscherm werkt fantastisch!) en Sigma 150mm macro.