7 november 2011

Mazzel...

Vorige week dinsdag en woensdag twee dagen naar de Ardennen met David Pattyn en Gerard Leeuw. Prima omstandigheden en mooie herfstkleuren!
Afgelopen vrijdag en zaterdag twee workshops op de oude Buisse Heide en ook hier prachtige weersomstandigheden en weer twee leuke groepen! Erg veel mazzel dus met het weer en dat maakt het voor iedereen toch net even wat leuker. Een deel is te beïnvloeden door goed te plannen, maar uiteraard is het ook voor een groot deel gewoon geluk.
Een 'gevolg' (of noem het resultaat) van 4 dagen fotograferen is dat de geheugenkaartjes lekker vol zaten en dat heeft weer tot gevolg dat ik behoorlijk wat uurtjes achter het scherm mag gaan zitten om de foto's uit te zoeken en te bewerken. De foto's van de Ardennen ga ik deze week op m'n gemak selecteren / bewerken, maar ik wilde alvast één foto laten zien die ik tijdens de workshop van vrijdag heb genomen. Deze paarse Amathistzwam of rodekoolzwam is a.h.w. opgedraaid, waardoor er een stukje van de onderkant op een andere manier te zien is. Ik werd vooral aangetrokken door de kleurencombinatie en de vormen. De oranje achtergrond is veroorzaakt door bladeren die achter de paddenstoel liggen. Een uitsnede werkt in dit geval m.i. beter dan wanneer ik de volledige paddenstoel op de foto zou zetten. Nu komt alle aandacht bij het boogje te liggen.
Met dank aan enkele workshopdeelnemers die deze paddenstoel hadden ontdekt!!