21 maart 2012

'Rokjesdag'!

Gisteravond kreeg ik aan het einde van het 8 uur journaal een heel blij gevoel! Na alle 'niet-vrolijkmakende' berichten was er een korte reportage over koeien die, na een maandenlang verblijf in de stal, huppelend en springend de wei ingingen. Wat een heerlijk gezicht en vanochtend stond in onze regionale krant (BN/DeStem) een foto van deze koeien met daarboven de tekst 'Rokjesdag voor de koeien', verwijzend naar gelijknamige columns van de helaas veel te vroeg overleden Martin Bril waarin de eerste mooie lentedag werd beschreven waarop vrouwen masaal met rokjes aan de straat op gaan.
Datzelfde gevoel kreeg ik vanochtend! Niet omdat ik met een rok aan de straat op ging, maar omdat ik voor de eerste keer weer de bosanemonen aan het fotograferen was.
Ik had vandaag veel andere dingen te doen, maar had mezelf een uur gegund om te kijken hoe de bosanemonen erbij zouden staan en voelde me bij het binnenlopen van het bos net als die koeien die vreugdesprongetjes maakten in de wei. Heerlijk toch dat voorjaar!
Een paar foto's gemaakt en een paar ideeën opgedaan voor nieuwe foto's en wat vooral belangrijk is; 'het gevoel weer opgepakt'!

Verder vandaag druk bezig geweest met de voorbereidingen van de fotowedstrijd 'Natuur dichtbij' die ik ga organiseren samen met BN/DeStem, Natuurmonumenten, Bart Siebelink, Pieter Dhaeze en Foto Verschoore. Thema is het fotograferen van natuur in de eigen streek / woonomgeving! Vrijdag a.s. komt er een mooi openingsartikel in BN/DeStem (in de gaten houden dus) en op zondag 22 april volgt er een heel gevarieerde workshopochtend bij het nieuwe MEC (T-Huis) in Roosendaal met workshops, presentaties, etc. Inschrijven kan vanaf dit weekend via de site van Natuurmonumenten!

Als laatste wil ik je nog wijzen op een speciale korte macroworkshop die ik samen met Sigma ga organiseren op woensdag 4 april. Het is een combinatie met macrofotografie en een Touch & Try waarbij allerhande lenzen van Sigma kunnen worden bekeken en uitgeprobeerd; erg leuk. Aanmelden kan via deze link op de site van Sigma!