27 december 2012

Wachten..

De meeste natuurfotografen zitten op dit moment toch wel met smart te wachten op een beetje 'echte' winter!
En dat hoeft dan nog niet persé een flink pak sneeuw te zijn; rijp of vorst zijn al méér dan genoeg om de natuur een extra dimensie te geven, zoals poedersuiker over een oliebol!
Maar helaas is Pluvius op dit moment onze belangrijkste bondgenoot en eerlijk gezegd lukt het mij niet om daar een mooie fotoreportage mee te gaan maken. En dat in een periode waarin ik juist wat extra dagen vrij heb...
Vorige week tijdens een droge namiddag een kort bezoek gebracht aan de Oesterdam. Vorig jaar was hier een soort Zeeuwse variant van het kruiend ijs op het IJsselmeer te zien en ik had wat ideeën om met lange sluitertijden aan de slag te gaan. Het was een beetje mistig en dan zie je de hoogspanningsmasten in de verte niet. Maar het water zag ik ook niet... of het was in ieder geval veel te 'laag' en ook niet geschikt voor leuke foto's met langere sluitertijden.
Even omschakelen dus naar 'vogels' in landschap en structuren in het zand. De foto's geven voor mij wel de 'lege' sfeer van het gebied weer! Absoluut een plek om deze 'winter' meer te gaan bezoeken.

Iedereen een héél fijne jaarwisseling en een heel goed 2013 met veel prachtige, verwonderende, betoverende, ontroerende en/of blij makende foto's!