20 februari 2013

Reflecties!

De foto's in deze blog zijn van een maand geleden toen de eerste dagen met nachtvorst net achter de rug waren. Ik had de foto's nog niet uitgezocht want daarna kwam een periode met sneeuw en op de een of andere manier laat je dan dit soort foto's even liggen als minder interessant.
Ik ben de hele winter al op zoek naar beelden met reflecties. Niet omdat daar een diepere betekenis achter zit, maar gewoon omdat ik het mooi vind en het is vaak een 'vergeten deel'  van het landschap! Ik heb al een hele serie en de meeste zijn gemaakt bij een ven in de omgeving van Roosendaal. Geen super bijzondere plek, maar omdat ik precies weet wat het invloed van de weers- en lichtomstandigheden daar zijn is het wél een plek met mogelijkheden. Bovendien ben ik er binnen 5 minuten vanuit ons huis. Wel zo handig!
Ik experimenteer met veel, weinig tot zelfs géén bovenkant en ik ook probeer te zoeken naar eyecatchers in de vorm van watervogels.

Ik ga vroeg op pad omdat ik dan de meeste kans heb op een mooie kleurrijke lucht. Vaak is de lucht ruim voor zonsopkomst het mooist en zodra de zon boven de horizon is gekomen wordt het te hard en pak ik na een kwartiertje m'n spullen. Omdat het nog vrij donker is kan de sluitertijd wel wat oplopen. De eenden  en ganzen gaan dan een beetje 'zweven' en het leuke van ganzen is dat er vaak wel eentje mooi stil blijft liggen!

Foto's met Canon 60D + 70-200mm F/2.8 II met 1.4 x converter en Redged statief.