16 april 2013

Een voorzichtig begin..

Deze week ben ik 's avonds voor de eerste keer dit jaar weer eens bij 'mijn' bosanemonen gaan kijken en alhoewel ze nog niet uitbundig stonden te bloeien waren er al mooie stukjes in het bos met een wit tapijtje. Nog wel veel hangende klokjes en dichte bloemen maar als het een paar dagen mooi zonnig weer wil blijven dan komt dat vast goed.
Bij zo'n eerste bezoek is het altijd weer even 'wennen'; wat wordt de aanpak en welk beeld heb ik in mijn hoofd? De meeste beelden heb je al eens eerder gemaakt of gezien. Neem je die beelden 'mee' of probeer je ze juist te vergeten om zelf met een 'leeg blad' te beginnen? Dat laatste werkt voor mij vaak het handigst, maar met zo'n onderwerp voorkom je natuurlijk niet dat je iets herhaalt. Ik vind het overigens ook niet nodig om iets nieuws te maken vanwege het nieuwe. Ik maak gewoon wat ik leuk vind en volg daarbij mijn gevoel!
Mijn idee dit jaar was enerzijds 'dichterbij' en anderzijds juist meer 'in het landschap'. In deze blog de eerste probeersels op die twee gebieden. Wordt vervolgd!!

Alle foto's met Canon 60D en Sigma 150mm macro vanaf beanbag
Bovenste foto F/3.5, iso 100 en 1,3 sec
Middelste F/3.2, iso 100 en 1/13 sec
Onderste F/4, iso 100 en 0,8 sec