22 september 2013

Kleur of zwart-wit...?

Ik denk het laatste half jaar véél meer in zwart-wit foto's dan ik de jaren daarvoor ooit heb gedaan. Ik kan het niet helemaal verklaren. Misschien komt het doordat ik met zwart-wit beelden soms beter de sfeer van dat moment kan weergeven dan met kleur. Vooral open, 'kale' gebieden lenen zich erg goed voor zwart-wit natuurlijk, zoals in dit geval de Drunense Duinen waar ik afgelopen vrijdag een workshop had.
Een aantal foto's heb ik m.b.v. het programma Silver Efex Pro omgezet naar zwart-wit.
Misschien moet ik niet teveel vertellen over mijn motivatie om tot een bepaald beeld te komen. Iedereen zal een ander gevoel hebben bij de beelden en mijn toelichting kan dat alleen maar 'verstoren'. Daarom hieronder alleen een serie foto's zonder tekst of uitleg en uiteraard ben ik wel nieuwsgierig wat voor gevoel die beelden bij je oproepen.








Ook belangstelling voor zwart-wit? Op zaterdag 25 januari geef ik een nieuwe workshop 'zwart-wit in de winter' (inclusief een uitleg over de software mogelijkheden). Meer info op m'n website!